مسجد جامع امام خمینی(ره) اندآن

مسجد یک سنگر اسلامی است و محراب محل جنگ با شیطان و طاغوت است

مسجد جامع امام خمینی(ره) اندآن

مسجد یک سنگر اسلامی است و محراب محل جنگ با شیطان و طاغوت است

مسجد جامع امام خمینی(ره) اندآن

اگر مسجد، کیفیت شایسته‌ی خود را بیابد، هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه و مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

ولایت مداری

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۱۸ ب.ظ



 الخامــــــنه ای (بــــه ولاگ ولایت رهخوش آمـــــدید)بـــــری 

حقا که تو از سـلاله ی فاطمــه ای     

                                                با خنده ی خود بـــه درد ما خاتــــــمه ای

 زیبـــاتـر از این نـــــام ندیدم به جهان                

        سید عـــــلی الحسینی الخامــــــنه ای 




دریافت
اشعار


دریافت


دریافت

دین و سیاست

با دخالت دین در سیاست، قداست دین نه تنها از بین نمی رود، بلکه بر قداست دین افزوده می شود.


تعریف ولایت فقیه

ولایت فقیه –طبق قانون اساسی ما- نافی مسئولیتهای ارکان مسئول کشور نیست. مسئولیت دستگاه های مختلف و ارکان کشور غیرقابل سلب است.ولایت فقیه، جایگاه منهدسی نظام  حفظ خط و جهت نظام و جلوگیری از انحراف به چپ و راست است؛ این اساسی ترین و محوری ترین مفهوم و معنای ولایت فقیه است.

بنابراین ولایت فقیه نه یک امر نمادین و تشریفاتی محض و احیاناً نصیحت کننده است ... نه نقش حاکمیت اجرایی در ارکان حکومت دارد چون کشور مسئلان اجرایی، قضایی و تقنینی دارد و همه باید بر اساس مسئولیت خود کارهایشان را انجام دهند و پاسخگوی مسئولیتهای خود باشند. نقش ولایت فقیه این است که در این مجموعه ی پیچیده و درهم تنیده ی تلاش های گوناگون نباید حرکت نظام، انحراف از هدفها و ارزشها باشد...پاسداری و دیده بانی حرکت کلی نظام به سمت هدفهای آرمانی و عالیش، مهمترین و اساسی ترین نقش ولایت فقیه است.

[نویسنده: انصافاً خیلی تعریف قشنگ و گویا و کاملی کرده اند. این تعریف کاملاً بر آنچه در قانون اساسی در مورد وظایف رهبری آمده منطبق است. وظیفه ی رهبری پرداختن به امور جزئی و مسئولیت های اجرایی و قضایی و ... نیست بلکه ره بری جامعه به سوی هدف است.از همین تعریف و از آنچه در قانون اساسی آمده یک مسئله ی خیلی مهم هم روشن می شود و آن این است که در کشور ما مشکلات و نقص ها و کوتاهی ها و حتی ظلم های زیادی وجود دارد. خیلی از مردم مسئولیت همه ی اینها را متوجه رهبر می دانند و او را عامل این مشکلات دانسته یا حداقل او را به خاطر کوتاهی در مقابله با این موارد سرزنش می کنند. در حالی که هرکس در قبال مسئولیت قانونی و شرعی ای که دارد باید مورد سؤال قرار بگیرد. وظیفه ی ایشان هرگز برخورد با فلان استاندار یا قاضی یا اختلاسگر و ... نیست. ایشان وظیفه ی هدایت کلی جامعه به سوی اهداف دینی و ملی را دارند. البته همین مسائل هم زیرمجموعه ی همین اهداف است و جزء اهداف است که همه ی اینها اصلاح شود اما ایشان باید حرکت کلی جامعه را کنترل و مراقبت و هدایت کنند نه مصادیق و موارد جزئی را. همه ی اینها مسئولینی دارد که بخش عمده ای از نابسمانی ها مربوط به عدم انجام صحیح وظایف توسط مسئولین است. همچنین نقش خود مردم در سالم زیستن، عدالت و تقوی و پرکاری و وظیفه شناسی داشتن نیز بسیار حائز اهمیت است. فاکتورهای دیگری هم هست اما چیزی که مهم است این است که رهبر عزیزمان آن وظائفی که در قانون اساسی وجود دارد را خداراشکر به خوبی دارند انجام می دهند که خلاصه ی آن همان چیزی است که در تعریف خودشان از ولایت فقیه مشاهده فرمودید. این اتفاقاً خیلی با ارزش و نشانه ی هوشیاری ایشان است که آن وظیفه ی  اصلی و کلیدی (رهبری) را مورد بیشترین عنایت قرار داده اند و مسائل جزئی (اگرچه به آنها هم می پردازند) ایشان را از این وظیفه ی فوق العاده بزرگ و سنگین بازنداشته.]


تنها حکومتی که به فکر معنویت مردم هم هست

در جهانی که انسان از بی توجهی به معنویات رنج می برد، هیچ چیز برای بشر نجات بخش تر از تشکیل چنین حکومتی [یعنی ولایت فقیه] نیست ... عمل به جامعیت دین درواقع متکی به تشکیل حکومت دینی است"

تداوم آفتاب ص 55

 

ولایت فقیه اختراع امام خمینی (ره) نیست

ولایت فقیه جزو مسلّمات فقه شیعه است. این که حالا بعضى نیمه‏سوادها مى‏گویند امام ولایت فقیه را ابتکار کرد و دیگر علما آن را قبول نداشتند، ناشى از بى‏اطّلاعى است. کسى‏که با کلمات فقها آشناست، مى‏داند که مسأله «ولایت فقیه» جزو مسائل روشن و واضح در فقه شیعه است. کارى که امام کرد این بود که توانست این فکر را با توجّه به آفاق جدید و عظیمى که دنیاى امروز و سیاستهاى امروز و مکتبهاى امروز دارند، مدوّن کند و آن را ریشه‏دار و مستحکم و مستدل و باکیفیت سازد؛ یعنى به شکلى درآورد که براى هر انسان صاحب نظرى که با مسائل سیاسى روز و مکاتب سیاسى روز هم آشناست، قابل فهم و قابل قبول باشد.

 

هر کسی را برچسب ضدولایت فقیه نزنید

آن چیزی که من قبلاً عرض کرده ام و الآن هم تأکیداً و تأییداً عرض می کنم – با اینکه شما هم قبلا به من گفته اید که این جهت حل شده است - این است که در هیچ جایى از جاها در سطح کشور، در رد و قبولها، این جهات خطى و سیاسى و این‏که فلانى نسبت به فلان کس چه موضعى دارد، مطلقاً نبایستى دخالت بکند. بدون تحقیق نبایستى افراد را متهم کرد. به ظواهرِ خیلى ابتدایى نبایستى نسبت به وجود جرمى در کسى حکم کرد؛ مثلاً الان رایج شده که بعضیها را به اندک چیزى «ضد ولایت فقیه» مى‏گویند! معلوم نیست اگر کسى یک وقت در جایى یک کلمه حرفى زد، این ضدیت با ولایت فقیه باشد...در زمان امام(رضوان‏اللَّه‏علیه) ما مى‏دیدیم که ایشان مطلبى را مى‏فرمودند، اما در مجلس همه به آن رأى نمى‏دادند؛ نمى‏شود گفت اینها ضد ولایت فقیه‏اند. من یادم هست که یک وقت راجع به رادیو و تلویزیون یک نظر این بود که رؤساى سه قوه، شوراى عالى رادیو و تلویزیون باشند؛ همان شوراى سرپرستى‏یى که سابق بود. بنده خودم با ایشان صحبت کرده بودم و مى‏دانستم که نظرشان این است که رئیس جمهور و رئیس مجلس و رئیس قوه‏ى قضاییه، اعضاى شوراى سرپرستى را تشکیل بدهند. قاعده‏اش هم همین بود که وقتى مى‏گویند سه قوه نظارت کنند - که در قانون اساسى قبلى، تعبیر این‏گونه بود - باید شورایى با این ترکیب تشکیل شود؛ آسانترین وجهش این است. وقتى این پیشنهاد به مجلس آمد، آقاى هاشمى آن را مطرح کردند؛ اما با اکثریت قاطعى رد شد! با این‏که ایشان هم گفتند که این نظر امام است، اما فقط عده‏ى معدودى به آن رأى دادند! واقعاً نمى‏شود به آن اکثریت گفت که شما ضد ولایت فقیه هستید؛ نه، همه‏شان هم فدایى امام و علاقه‏مند به امام و مخلص امام بودند؛ خیلیهایشان هم جبهه‏برو بودند؛ اما این حرف را قبول نداشتند؛ بنابراین باید واقعاً این چیزها از هم تفکیک بشود.

 

راستی چرا با ولایت فقیه مخالفت می کنند؟

ما مسلمین باید ولایت را تجربه کنیم. در طول قرنهای متمادی نگذاشتند. چه کسانی نگذاشتند؟ همان کسانی که حکومت به سبک ولایت، آنها را از مسند قدرت و حکومت کنار می زند؛ و الّا به نفع مردم است. کدام کشورها هستند که اگر در رأس حاکمیتشان یک انسان پرهیزگار پارسای مؤمنِ مراعات کننده ی اوامر و نواهی الهی و عامل به صالحات و حسنات باشد، برای آنها بهتر نباشد از اینکه فرد میگسارِ شهوترانِ پولپرست دیناپرستی بر سر کار باشد؟ هر ملت و مذهبی که می خواهند داشته باشند...ما همیشه این را گفته ایم و این جزو مسلمات انقلاب ماست که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، یک تعرض عمومی به فرهنگ غیراسلامی و ضداسلامی است که امروز بر قدرتهای جهانی حاکم است و ارکان قدرت جهانی براساس آن شکل گرفته است.

 

مردم سالاری دینی در حکومت اسلامی

امروز آمریکا بعد از پانزده ماه که با اشغال نظامی عراق را گرفته است، هنوز به مردم این کشور اجازه نمی دهد که بگویند برای حکومت خود چه چیز و چه کسانی را می خواهند. نماینده ی سازمان ملل دیروز مصاحبه می کند و می گوید چون آمریکایی ها در عراق حضور نظامی دارند باید رأی حاکم آمریکایی در انتخاب عناصر دولت مراعات شود! دموکراسی اینها این است. [استفاده از] نام دموکراسی، اغواگری است. دموکراسی حتی در کشورهای خودشان هم یک مردم سالاری حقیقی نیست؛ جلوه فروشی به وسیله ی تبلیغات رنگین و پولهای بی حسابی است که در این راه خرج می کنند؛ لذا آراء مردم گم است...در مکتب سیاسی امام، مردم سالاری از متن دین برخاسته است؛ از «امرهم شوری بینهم» برخاسته است؛ از «هو الذی ایّدک بنصره و بالمؤمنین» برخاسته است. ما این را از کسی وام نگرفته ایم.



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۱۸
کانون فرهنگی، هنری

مسجد

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۲۱ ب.ظ

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۲۱
کانون فرهنگی، هنری

آگاه باشید..... کی استراحت کنیم؟؟؟

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۵۱ ب.ظ

ای بســــیجـــــی! هــــرگـــــاه پـــــرچـــم مــــحمــــد رســــول الله(ص) را بــــر افـــــق عــــالــــم زدی حــــق داری استـــــراحـــــت کنــــــی! 


    جاویدالاثرحاج احمد متوسلیان

شادی روحش صلوات     




۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۵۱
کانون فرهنگی، هنری

کانون فرهنگی مساجد

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۱۳ ب.ظ
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۱۳
کانون فرهنگی، هنری

برخی آثار و فواید تلاوت آیة الکرسی

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۴۸ ب.ظ

مرحوم حاج شیخ علی اکبر نهاوندی در کتاب مدهامتان آورده است که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به سلمان فارسی فرمودند: «در تلاوت آیة الکرسی بیست اثر نهفته است»:
1. هرکس آیة الکرسی را بخواند خداوند از وسوسه شیطان او را ایمن می کند.

2. هرکس آیة الکرسی را بخواند خداوند از راه بی گمان به او می رساند.

3. هرکس آیة الکرسی را بخواند خداوند او را از فقر و فاقه ایمن می گرداند.

4. هرکس آیة الکرسی را هر روز صبح بخواند و از خانه بیرون رود خداوند او را از جمیع بلاها حفظ می گرداند.

5. هرکس آیة الکرسی را بخواند خداوند او را از دزد و نا امنی حفظ می گرداند.

6. هرکس آیة الکرسی را بخواند خداوند به او صحت بدن عطا می کند.

7. هرکس آیة الکرسی را بالای سردر خانه یا مغازه خود نصب کند خداوند به او برکت می دهد.

8. هرکس آیة الکرسی را هرروز بخواند نمی میرد مگر آنکه خداوند جایگاه او را در بهشت نشانش می دهد.

9. هرکس آیة الکرسی را در وقت مسافرت بخواند خداوند او را به سلامت باز می گرداند.

10. هرکس چیزی را گم کرده باشد آیة الکرسی را بخواند که خداوند به او متذکر می شود.

11. هرکس چیزی را گم کرده باشد و این آیه را بخواند پیدا می شود

12. هرکس آیة الکرسی را بخواند فرشتگان برای او طلب مغفرت می کنند.

13. هرکس آیة الکرسی را همراه فرزندش بگذارد خداوند او را محفوظ می گرداند.

14. هرکس تب کند و این آیه را بخواند و همراه خود گذارد تبش برطرف می شود.

15. هرکس آیة الکرسی را بخواند و همراه خود داشته باشد خداوند او را از شر ظالمین محفوظ می گرداند.

16. هرکس این آیه را در چهار کاغذ بنویسد و در چهارطرف خانه خود نصب کند اهل خانه و خود را از بلاهای آسمانی و زمینی محفوظ می گرداند.

17. اگر از کسی وحشت داری این آیه را روزی 10 بار بخوان که محفوظ می شوی.

18. اگر حاجت مهمی داری وضو بگیر و این آیه را 120 مرتبه بخوان که حاجتت بر طرف می شود.

19. هرکس آیة الکرسی را بخواند خداوند بین او و همسرش محبت ایجاد می کند.

20. هرکس آیة الکرسی را بعد از نماز بخواند خداوند او را بدون اینکه عذاب دوزخ و قبر ببیند به بهشت می برد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۵:۴۸
کانون فرهنگی، هنری

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد مرکزی و جشنواره اعتکاف، شوق عمومی و اقبال حیرت‌انگیز به سنت حسنه اعتکاف را از جمله برکات الهی و از مظاهر قدرت انقلاب اسلامی در نهادسازی خواندند و تأکید کردند: متصدیان و مباشران این سنت نبوی باید با برنامه‌ریزی هوشمندانه و همچنین شناسایی آسیب‌ها و تهدیدها، زمینه هرچه نزدیکتر شدن ذهن و دل معتکف به خداوند و طهارت روحی او را فراهم کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، عبادت اعتکاف را به جان خریدن ریاضتی همراه با شوق و رغبت برای ارتقای معنویت توصیف کردند و افزودند: عشق وصف‌ناپذیر جوانان به اعتکاف پس از انقلاب اسلامی که امروز در مساجد و دانشگاه‌های سراسر کشور نمود دارد، باید به عنوان فرصتی ارزشمند قدر دانسته شود.

ایشان با بیان این‌که «فرصت اعتکاف باید مختص به عبادت و توجه بیشتر به خداوند متعال باشد»، گفتند: آموختن و تجربه‌ی معاشرت اسلامی، ارتباط دوستانه و برادرانه با معتکفین و همچنین تعلیم و تعلّم معارف دینی از جمله‌ فرصت‌های این مراسم نورانی است.

رهبر انقلاب، برنامه‌ریزی هوشمندانه و آسیب‌شناسی متناسب با روح و معنای اعتکاف را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: در برنامه‌ریزی‌ها اصل باید بر نزدیک کردن ذهن و دل معتکف به خداوند و در مقابل انقطاع از جنجال‌ها و حاشیه‌های متعارف جامعه و زندگی باشد.

 

اهمیت اعتکاف:

اعتکاف، محو خود خواهى در امواج بلند خداگرایى و خدمت‏ به امت اسلامى است.  اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است. عبادتى مستحبى و تقرب جویانه و داوطلبانه است که روزه روز سوم آن رنگ وجوب مى ‏گیرد. اعتکاف، گریز از لذت گرایى و مهار حس خود محورى و برترى جوئى و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوى قلب و قبله هستى است. خود سازى، محاسبه نفس، توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبى از دیگر برکات‏ اعتکاف است.  اسلام، فکر جدایى از زندگى دنیا و گوشه نشینى و کناره گیرى از مردم و به تعبیر دیگر رهبانیت را باطل و ناپسند اعلام کرد، اما اعتکاف را بعنوان فرصتى براى بازگشت‏ به خویش و خداى خویش قرار داد، تا کسانى که از هیاهو و جنجال هاى زندگى مادى خسته مى ‏شوند، بتوانند چند صباحى با خداى خود خلوت کنند و جان و روح خود را با خالق هستى ارتباط دهند .اعتکاف شرایطی را فراهم می کند تا انسانها با توشه معنوى و اعتقادى راسخ و ایمان و امیدى بیشتر، به زندگى خود ادامه داده ، خود را براى صحنه‏ هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده سازند ، همیشه با یاد خدا تلاش کنند ، خود را در محضر پروردگار ببینند ، از نافرمانى او بپرهیزند و به سوى سعادت دنیا و آخرت گام بردارند.  

اعتکاف در ادیان دیگر:

۷ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۱۲
کانون فرهنگی، هنری

پدرم روزت مبارک....

دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۴۴ ب.ظ

موضوع انشاء:خوشبختی

بنام خدا

خوشبختی یعنی قلب پدر بتپد...

پایان


"اگر جانم را بگیرند...

                               هراسی نیست پدر...

فقط تو باش...

                                همین مرا کافیست"

واما...

نامه ای ازفرزندی به پدرش او دیگر پدرش را نمی بیند:

نکته:تا پدرانتان هستند آن ها را قدر بدانید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۴۴
کانون فرهنگی، هنری

یا علی

دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۳۲ ب.ظ

میلاد با سعادت اسد الله روح الله علی بن ابی طالب(ع) و روز پدر بر تمام شیعیان مبارک باد

مولودی خوانی حضرت علی(ع):



دریافت

دریافت

دریافت


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۳۲
کانون فرهنگی، هنری

گزارش تصویری از اردو قم و جمکران مسجد

دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۲۳ ب.ظ
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۲۳
کانون فرهنگی، هنری

کشور بدون جمعیت جوان، یعنی کشور بدون ابتکار و پیشرفت

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۵:۴۱ ب.ظ

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر دیروز(دوشنبه) در دیدار تعدادی از مسئولین جمعیت مامایی ایران همزمان با روز جهانی ماما، نقش این قشر در تأمین سلامت جامعه و همچنین در بقای نسل بشر را بسیار مهم و ارزشمند دانستند و با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در اقبال عمومی به استفاده از خدمات مامایی بمنظور اجرایی‌شدن سیاست اساسی افزایش جمعیت کشور، خاطرنشان کردند: مسئله تکثیر نسل و جلوگیری از کاهش جمعیت جوان کشور، یک مسئله حیاتی است و باید بطور جدی دنبال شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از خدمات و زحمات دلسوزانه جمعیت مامایی کشور که با صبر، دانش و تجربه، وظیفه‌شناسی و احساس مسئولیت حرفه‌ای، مهمترین نقش را در حفظ سلامت مادر و کودک ایفا می‌کنند، افزودند: بر همین اساس، تمام مردان و زنان مرهون منت ماماها هستند و این قشر نیز همواره از احترام و تکریم ویژه‌ای در میان مردم برخوردار بوده است.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۴۱
کانون فرهنگی، هنری