مسجد جامع امام خمینی(ره) اندآن

مسجد یک سنگر اسلامی است و محراب محل جنگ با شیطان و طاغوت است

مسجد جامع امام خمینی(ره) اندآن

مسجد یک سنگر اسلامی است و محراب محل جنگ با شیطان و طاغوت است

مسجد جامع امام خمینی(ره) اندآن

اگر مسجد، کیفیت شایسته‌ی خود را بیابد، هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه و مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

wh120-3.jpg



رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: شعار سال 1393 مساجد، «مسجد، کودکان و نوجوانان» است؛ چراکه نسل آینده ما باید بداند که قبل از مدرسه مسجد خانه دوم اوست و مسجد در پرورش و تربیت نسل‌های آینده نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در مراسم ستارگان جاوید که به منظور تجلیل از ائمه جماعات شهید برگزار شد، در جمع خانواده‌های شهدای ائمه جماعات از زمان انقلاب تاکنون اظهار کرد: این اجلاس، اجلاس پایانی سال 1392 است و رویکرد تازه‌ای در برگزاری جلسات ماست. ما از این به بعد هر جلسه‌ای را به صورت اجلاس سراسری برگزار می‌کنیم و یک موضوع خاص را در مساجد مورد تاکید قرار می‌دهیم.

وی یادآور شد: در بین شهیدان ما شهدای روحانیت جایگاه ویژه‌ای دارند در آیاتی که در این جلسه قرائت شد نشانه‌های از مومن صادق است و مومن صادق شخصی است که یا شهید شده و یا منتظر شهادت است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: نقش روحانیت در عرصه شهادت نقش ویژه‌ای بوده ولی تاکنون ما نتوانسته‌ایم به ویژگی‌های برجسته این نقش بپردازیم. یکی دیگر از جهاد ائمه جمعه جهاد اکبر است که آنها باید در راستای تربیت اجتماعی و فرهنگی نسل‌ها گام بردارند. نیمی از شهدای انقلاب ما تربیت شده روحانیون در مساجد بودند.

حاج‌علی‌اکبری یادآور شد: این جلسه برای تجلیل از روحانیون شهید است ولی نباید فراموش کنیم که خانواده‌ها شهیدان کمتر از شهدا نیستند چراکه جان دادن عزیزی در راه حق سخت‌تر از جان دادن خود انسان است. امیدواریم مساجد ما همچنان در صف اول پرورش و تربیت انسان همتراز اسلام باشند پیام این همایش برای ما این است که بدانیم وظیفه‌مان چیست و وظیفه ما این است که بر اصول دین پافشاری کنیم وباید برای تربیت نسل‌های آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی همچنین اظهار کرد: پیام اصلی شهدا برای ما این است که مساجد که سنگر اصلی اسلام است را حفظ کنیم و نگذاریم این سنگر از دست ما برود. ما باید قدرشناس مقام شامخ شهدا و نعمت انقلاب و رهبری باشیم و پیام استقامت شهدا را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهیم تا بتوانیم به حکومت امام عصر(عج) برسیم.

برنامه‌های مساجد برای سال 1393

حاج‌علی‌اکبری در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی مساجد برای سال آینده و برنامه‌های این سازمان گفت: معمولا اسفند ماهی است که برای ارزیابی و نقد و بررسی برنامه‌ها صورت می‌گیرد و ما توقع ما این است ائمه جمعه جماعات علاوه بررسی برنامه سال گذشته خود برنامه سال آینده را نیز برنامه‌ریزی کنند.

وی اضافه کرد: مساجد باید استراتژیکی کار کنند و حتی بودجه سال آینده خود را نیز پیش‌بینی کنند ما در سال 92 راهپیمایی باشکوهی در 22 بهمن داشتیم که نیمی از این شکوه به همکاری و هماهنگی مساجد با سایر ارگان‌ها بود ما باید در برنامه سال 93 همچنان شور و رنگ انقلابی در مساجد را حفظ کنیم و همراه با دستورات ولی امر مسلمین حرکت کنیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد یادآور شد: در سال 93 برنامه فاطمیه و ایام سوگواری حضرت زهرا(س) را داریم که این ایام مقارن شده است با اوایل و اواخر نوروز 93 امیدواریم مساجد بتوانند یک نوروز فاطمی را رقم بزنند و برنامه‌های پرشور و قوی در ایام فاطمیه برگزار کنند.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه "در برنامه‌های امسال خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) را مدنظر قرار دهیم چراکه این خطبه یک منبع ناب توحیدی است و بسیاری از مشکلات اجتماعی که در جهان امروز داریم با خواندن و تفسیر این خطبه از بین می‌رود"، افزود: خوشبختانه چند سال است که مردم ما سنت آغاز سال از مساجد را مورد توجه قرار داده‌اند و سال 93 که شب نوروز و شب جمعه است و این یک فرصت استثنایی است که ما بتوانیم از مردم دعوت کنیم تا در این شب عزیز در دعای کمیل شرکت کنند و پس از آن با قرائت دعا و پیام مقام معظم رهبری سال خود را آغاز کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: سالی که گذشت سال مسجد و خانواده نام‌گذاری شده بود و خوشبختانه کارهای زیادی انجام دادیم امسال سال مسجد، کودکان و نوجوانان نامگذاری می‌شود و امیدواریم علاوه بر اینکه موضوع سال پیش را ادامه می‌دهیم بتوانیم در رابطه با این موضوع کارهای زیادی انجام دهیم، چراکه آینده فرزندان ما از مساجد ساخته می‌شود ما علاوه بر نامگذاری سال کلی که توسط مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، ما هم در مساجد نامگذاری می‌کنیم تا بتوانیم مسائل راهبردی مساجد را دنبال کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: شعار همیشگی مساجد این است که آینده باید از مساجد ساخته شود علاوه بر آن شعار سال 1393 این است که "مسجد آینده فرزندان را می‌سازد" و ما این شعار را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم نسل آینده ما باید بداند که خانه دوم‌اش قبل از مدرسه مسجد است و روی برنامه تابستانی سال آینده کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی فوق العاده زیادی داشته باشیم.

حاج‌علی‌اکبری افزود: ما در مساجد طرح شورای فرهنگی مسجد را داریم و از طریق این شورا حاشیه‌ها و اختلافات مساجد را بررسی می‌کنیم این شورا می‌تواند برای جلوگیری از اختلافات یک شورای کارآمد باشد و بهتر است مساجد با این شورا هماهنگی و همکاری داشته باشند. در سال 93 طبق هر سال که دهه تکریم مساجد را داریم برنامه‌های این دهه را از سالهای گذشته برجسته‌تر کنیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد یادآور شد: مساجد باید انضباط مالی داشته باشند و علاوه بر پاکیزگی و حفظ حرمت مسجد بی‌انضباطی در امور مالی باعث می‌شود که شخصیت انسان‌های مسجدی و روحانیون به زیر سوال برود ولی اگر مساجد ما انضباط مالی داشته باشند دیگر از حاشیه‌ها دور می شویم.

حاج‌علی‌اکبری در پایان گفت: از همین جا از تمامی ائمه‌های جمعه می‌خواهم که در سال 93 نماز صبح را از همیشه جدی‌تر بگیرند ما در سال آینده اجلاس "پرچم‌داران بهشت" را داریم که از مساجدی که به نماز صبح اهمیت می‌دهند تجلیل می‌کنیم چرا که این تجلیل باعث می‌شود در این راستا فرهنگ سازی شود.

در ادامه این مراسم، توسط حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌کنی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری و حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید، از خانواده‌های شهیدان مطهری، مفتح، محلاتی، دیباجی، آقامیری، طباطبایی، سمرقندی و بسیاری از شهدای روحانیون دیگر تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله کوثری‌، مظفر، مجتبی رحماندوست و محجوب حضور داشتند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۳
کانون فرهنگی، هنری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی