مسجد جامع امام خمینی(ره) اندآن

مسجد یک سنگر اسلامی است و محراب محل جنگ با شیطان و طاغوت است

مسجد جامع امام خمینی(ره) اندآن

مسجد یک سنگر اسلامی است و محراب محل جنگ با شیطان و طاغوت است

مسجد جامع امام خمینی(ره) اندآن

اگر مسجد، کیفیت شایسته‌ی خود را بیابد، هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه و مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

جلسه تفسیر قرآن

يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۱۸ ب.ظ
بعد از حضور جناب حجت السلام مجیدی به عنوان امام جماعت مسجد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، در برنامه های فرهنگی مسجد تغییراتی رخ داد که از جمله آن حدف جلسات پرسش و پاسخی بود که به صورت گپ و گفتی دوستانه با حضور روحانیت مسجد جناب حجت الاسلام اصغری در روزهای سه شنبه برگزار میگردید.
اما چند هفته ایست که حاج آقای اصغری برنامه ای زیبا در روزهای شنبه و قبل از برگزاری هیئت جوانان بنی هاشم، با عنوان تفسیر قرآن برگزار میکنند. این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان هم هر روز بعد از نماز عصر تشکیل می گردید.

البته جلسات تفسیر قرآن در همه مساجد به شکل های مختلف برقرار است اما زیبایی این کار مربوط به اجرای آن از لحاظ محتوا و قالب می باشد.
روحانیت مسجد جهت ارائه تفسیر خود بیشتر از آنکه به کلی گویی و انتشار داشته های خودشون بپردازند با زمینه های مطالعاتی که از قبل آماده کرده اند به بیان مفهومی و دقیق و قابل درک برای مخاطبین از آیات مورد اشاره خود دارند که به طور مثال در همین جلسه دیروز که به تفسیر سوره فلق اختصاص داشت تنها به دو آیه از این سوره اشاره گردید که این نوع تفسیر زمینه حضور جوانان و دانش آموزان و دانشجویان را برای حضور در جلسات بهتر و بیشتر فراهم می آورد.
همچنین از ویژگی های خوب قالب این جلسه میتوان به توانایی حجت الاسلام اصغری در استفاده از مخاطبین خود جهت همراهی در ارائه مباحث و بیان مثال ها اشاره کرد که این خود باعث توجه بیشتر شرکت کنندگان به مباحث ارائه شده و همچنین ارائه نظرات و سوالات در میان بحث می باشد. وهمچنین استفاده از تابلو و و یاداشت کردن نکات مهم بر روی آن از دیگر نکات قابل ذکر است که این امر کمتر در بین روحانیت محل مشاهده می گردد.
این هم تصویری از مباحث ارئه شده در مورد دو آیه اول سوره فلق:


در آخر هم چند نکته پیشنهادی برای برگزاری بهتر و مفیدتر این جلسات:
1- تداوم این جلسه در دراز مدت توسط حجت الاسلام اصغری 
2- حضور پر رنگ نمازگزاران مخصوصا جوانان و نوجوانان در جلسات
3- کمک مسؤلین مسجد از جمله کانون فرهنگی و هیئت امنا در برگزاری بهتر آن
4- انتقال تصویر جلسه با استفاده از ویدئو پرژکتور به قسمت خواهران به جهت توجه بیشتر آنان به مباحث ارائه شده
5- پرسش از مباحث ارائه شده در جلسه قبل در ابتدای هر جلسه(جایزه فراموش نشه) به همراه مرور مباحث جلسه قبل( حتی المقدور به صورت کنفرانس توسط یکی از نمازگزاران انجام گردد)
اما یک انتقاد اساسی به این برنامه وارد است و آن برگزاری دو جلسه تفسیر قرآن در برنامه های فشرده هر شب مسجد. یکی مربوط به جلسات تفسیر چهارشنبه ها که توسط حاج آقای امجد هنوز به قوت خود باقی و برقرار است و یکی هم این جلسه.

نظرات  (۲)

منظور کام حاج اقا عابدی است ؟ ایا منظور شما حبیب است
سلام؛
من نمیدونم که چرا با وجود یک روحانی توانمند همچون حاج آقای عابدی، در مواقعی که حاج آقای اصغری نیستند از روحانیون گمنامی استفاده می‌شود که بعضا حتی حمد و سوره را هم بلد نیستند درست بخوانند! و در کل قدر آقای عابدی دانسته نمی‌شود. این مطلبی است که حاج آقای اصغری باید جواب دهند چرا که حرفهای زیادی در این خصوص پشت سر ایشان زده می‌شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی